اقتدار برای خلاصی از شر تحریم ها
روزنامه قدس: این روزنامه صحبت های زنگنه را تیتر یک خود کرد و نوشت: "با اقتدار از شر تحریم ها خلاص می شویم"

گفتنی است دیشب بیژن نامدار زنگنه مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما بود. وزیر نفت در بخشی از سخنان خود به ظرفیت 1.8 میلیون بشکه‌ای پالایش روزانه نفت در ایران اشاره کرد و گفت: "ظرفیت پالایش نفت کشور در سال‌های آینده به 3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در آینده نیازی به واردات بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی نخواهیم داشت."
این روزنامه همچنین تیتر زد: رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: "پرداخت 92درصد هزینه های دندانپزشکی از جیب مردم"
البته جالب است بدانید در این میان دکتر اخوان آذری در رئیس انجمن داندانپزشکان ایران سال گذشته گفته بود: " به حرفه دندانپزشکی ظلم می شود. هزینه های دندانپزشکی در ایران دو و نیم برابر کمتر از متوسط هزینه های د ندانپزشکی در کشورهای اروپایی و امریکایی است."
دیروز نیز وزیر بهداشت از تشکیل شورای عالی دندانپزشکی خبر داد: این شورا برای سر و سامان دادن به وضعیت بهداشت دهان و دندان تشکیل می‌شود تا در آن طرحی جامع برای دندانپزشکی از روستاها تا کلان‌شهرها تدوین ‌شود.
***
خودرو ارزان نمی شود!
روزنامه همشهری: این روزنامه با بیان اینکه سلطه دلالان در بازار خودرو، افزایش قیمت و افت کیفیت محصولات را در پی دارد، نوشت: "چرا خودرو ارزان نمی شود؟"

صنعت خودروسازی ایران نه فقط در این سال‌ها و به واسطه تحریم ها، بلکه در تمام سال‌های گذشته با مشکلاتی روبه‌رو بوده است و بسیاری از کارشناسان عقب ماندگی این صنعت را ناشی از حمایت‌های بی‌بدیل دولتی می‌دانند که خود سال‌ها مالک صنعت خودروسازی بود و بازار انحصاری و بدون دردسر را برای خود تدارک دیده بود و حالا نیز که مالکیت واگذار شده و مدیریت هنوز در دستان دولت باقی مانده، تنها خودروهایی می‌توانند وارد بازار ایران شوند که لوکس هستند و گران‌قیمت و همچنان درهای بازار ایران به روی خودروهای مصرفی بسته است.
***
دلاوریم نه دلواپس
روزنامه شرق: این روزنامه تیتر یکی اینچنینی داشت: "ظریف: ملت دلاوریم نه دلواپس"

صحبت های محمد جواد ظریف که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی صبح دیروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، مورد توجه روزنامه ها قرار گرفت.
ظریف در پایان گفت که ما ملت دلاوریم نه دلواپس. این جمله به طور غیرمستقیم اشاره ای داشت به همایش دلواپسیم در تهران که از طرف منتقدان به مذاکرات ژنو صورت گرفته بود. 
تیتر برخی روزنامه ها در خصوص صحبت های ظریف در مجلس به شرح زیر است. 
روزنامه ایران: بدون دلواپسی با جهان تعامل می کنیم
روزنامه همشهری: عبور ظریف از اخطار مجلس
راه مردم: ما ملت دلاوریم نه دلواپس
روزنامه اسرار: ظریف دلواپسان را قانع کرد.
روزنامه آفتاب: ناکامی مجدد دلواپسان
***
کاهش تورم و عدم ارزانی!
روزنامه هدف و اقتصاد: این روزنامه از قول طیب نیا نوشت: "کاهش تورم به معنای ارزانی نیست"

دولت معمولاً در آمارها تورم نقطه به نقطه را ملاک در نظر می گیرد ولی از نظر علمی و مراجع رسمی از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نرخ تورم سرانه ملاک است. اما دولت برای موجه نشان دادن وضعیت می گوید تورم نقطه به نقطه کاهش یافته و به زیر 20 درصد رسیده است در حالی که تورم سالیانه همچنان بین 30 تا 35 درصد است؛ بنابراین افزایش قیمت کالاهای اساسی نشان می دهد تورم همچنان بالاست.
***
طناب کشی آمریکا و روسیه
روزنامه کیهان: این روزنامه گزارش اختصاصی خودش را تیتر یک کرده و نوشته است: "طناب کشی آمریکا و روسیه در اوکراین"

وقتی غرب به رهبری آمریکا تلاش‌ها برای تبدیل یک اعتراض ساده خیابانی به کودتای رنگی را در اوکراین آغاز می‌کرد، احتمالا تصور آن را هم نمی‌کرد، گره این بحران آنقدر کور شود که نتوان آن را گشود.
درست وقتی که غرب به رهبری آمریکا تصور می‌کرد بازی تمام شده ورق برگشته،‌خیز روس‌تباران شرق و جنوب این کشور برای الحاق به روسیه آغاز شد. اوضاع اقتصادی و امنیتی اوکراین پس از این کودتا به حدی وخیم شد که غرب را امروز به شدت درگیر کرده و ارائه کمک‌های میلیاردی برای نجات این کشور را اکنون به یکی از مهمترین برنامه‌های آنها مبدل ساخته است.
این روزنامه همچنین صحبت های روحانی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه را پوشش داد و از قول روحانی نوشت: "مشکلات کشور بی تردید حل شدنی است."
***
غرق کردن شناورهای آمریکایی
روزنامه رسالت: این روزنامه تیتر یک خود را به صحبت های فرمانده نیروی دریایی سپاه اختصاص داد و نوشت: "ظرف 52ثانیه شناورهای آمریکایی را غرق می کنیم."

سیاست روز نیز با تیتر یک کردن فرمانده نیروی دریایی سپاه نوشت: "ناوهای آمریکایی پاسخگو نباشند موشک های ما روی آنها فقل می شوند."
***
بازداشت رویانیان؟!
روزنامه امتیاز: این روزنامه خبر بازداشت رویانیان را با شک و تردید بر روی صفحه اول خود پوشش داده است.

این روزنامه با چاپ کاریکاتوری از رویانیان تیتر زده است: "بازداشت رویانیان؟!"
برای چندمین بار در یک ماه اخیر، برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر بازداشت محمد رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس منتشر کردند. گفتنی است صبح دیروز خبرگزاری رسمی دولت در گفت‌وگو با یک منبع آگاه این موضوع را تأیید کرده بود.
***
شمارش معکوس برای قطع یارانه غیرنیازمندان
روزنامه جوان: این روزنامه تیتر یک زد: "حذف یارانه نقدی غیرنیازمندان در دستور کار دولت"

روزنامه جهان صنعت نیز نوشت: "آغاز بررسی برای حذف یارانه پردرآمدها"
مردم عادی هیچ گاه نگران این نیستند که دولت عملکرد اقتصادی آن ها اعم از حساب های بانکی شان یا دیگر موارد را مورد بررسی قرار دهد اما مسلما عده ای از پردرآمدها که اتفاقا اندک هستند ولی توان به پا کردن هیاهوی زیاد را دارند، راضی نخواهند بود که فعالیت های اقتصادی شان از ابهام دربیاید. آیا دولت تدبیر، شجاعت این کار مهم را خواهد داشت؟

فاز دوم هدفمندی به عبارتی جراحی اقتصادی است و جراحی هم درد دارد. مجلس دست دولت را باز گذاشت تا فقط به افراد نیازمند متقاضی یارانه بپردازد.
یادمان هست وزیر اقتصاد نیز در سخنانی رسمی که بسیاری آن را تهدید تلویحی پولدارها قلمداد کردند، اعلام کرد دولت 10 میلیون نفر از ثروتمندان را شناسایی کرده و قطعا این گروه حتی در صورتی که ثبت نام کنند نیز یارانه‌ نخواهند گرفت. 
 

انتهاي خبر/ قدس آنلاين / 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: